22 February 2023
Підсумки IT Wave One Day Business Conference

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

Навчатись і розвиватись за будь-яких умов. 

Odesa IT Family впевнена, що не можна опускати руки, зупинятись, а варто приймати нові реалії і думати як жити в них. Саме про них, про нові реалії, ми говорили на нашій традиційній онлайн-конференції IT Wave One Day Business Conference, яка цього разу була націлена на розуміння  як ефективно працювати з розподіленими командами в нових онлайн-реаліях!

Як зазначила Катерина Соловей, CEO Odesa IT Family,  IT Wave покликаний допомогти  середньому та малому IT-бізнесу вистояти в нинішніх умовах. І створено цей проєкт було для цієї категорії компаній та їх співробітників.

Odesa IT Family проводить конференцію вже третій рік поспіль і кожного разу при створенні нової досліджує потреби галузі та висвітлює саме ті питання, які наразі важливі підприємцям.

IT Wave — це нова хвиля енергії для бізнесу.

Дякуємо нашим спікерам за те, що допомогли розібратись у найболючищих питаннях:

🔹Олександрі Альхімович (Академічний лідер програми MA in Human Resources and Organization Development LvBS, співвласниця АРТ, агенції з інвестицій у людський капітал)

🔹Максиму Бастіону (Chief coordinator talent management program at DataArt & Chairman of the Board at Odesa IT Family)

🔹Олександру Василькову (Delivery Director at Intellias)

А також за чудову модерацію панельної дискусії Миколі Гущіну, Head of techology and innovation at Capgemini Engineering, та за модерацію конференції Катерині Соловей, CEO Odesa IT Family.

Підготували для вас вижимку найцікавішого:

Перша доповідь — “Робота з розподіленими командами” 

Олександра Альхімович, академічний лідер програми MA in Human Resources and Organization Development LvBS,  співвласниця АРТ, агенції з інвестицій у людський капітал

З якими викликами стикається сучасний менеджер?

  • Не зовсім зрозумілі очікування від нього.
  • Збільшене навантаження на роботі.
  • Стрес та дезорієнтація.

Наразі відбувається багато змін у відносинах працівник — роботодавець, з’являється певна людяність, яка допомагає формувати дотичність, що загубилась під час карантинів і втрати роботи в офісі. Люди повертаються до відповідей на питання “Чому я  з цієї компанією, з цими людьми? Чому я повинен тут працювати і віддавати свій час?”

Нещодавно світова консалтингова дослідницька компанія Accenture продемонструвала дослідження, в якому говорить, що основою управління будь-якої компанії є культура і те, що завжди потрібно тримати зв’язок. Але у більшості цього не достатньо, бо не покриваються усі точки дотику. І з’явився такий термін як omni-connection — всез’єднуючий взаємозв’язок. 

 “Net Better off”— фреймворк від Accenture, який описує основні потреби людей і є фундаментом для побудови omni-connected досвіду. Це своєрідні точки дотику, через які керівник може створити культуру для працівників “я є частиною компанії, я хочу в ній далі працювати”.

  • Можливість працевлаштування
  • Фінансовий аспект
  • Емоційний та ментальний стан
  • Відносини (на рівні команди, на рівні працівник — керівник, на рівні паралельних команд тощо)
  • Фізичний аспект (про безпеку і умови, які ми можемо створити — актуальний приклад: допомога з організацією робочого простору під час блекаутів)
  • Відчуття дотичності через розуміння того, що ви робите те, що важливо

Що необхідно робити компанії для створення цінності через omni-connected досвід?

  • Сучасне лідерство: керуйте з емпатією, співчуттям, прозорістю та довірою
  • Культура: виховуйте культурні норми, які віддають пріоритет меті, автентичності та психологічній безпеці. 
  • Гнучка організація: підвищуйте рівень гнучкості і масштабуйте нові способи роботи.
  • Розширення можливостей людей за допомогою технологій: забезпечте доступ до надійної основи та можливості експериментувати. 

Величезна кількість співробітників хоче не тільки самостійно інвестувати у свою роботу, але вони також хочуть бачити, що їхній роботодавець інвестує в те саме, що вони цінують і в що вірять. Хочуть відчувати себе цінними, бачити потенціал для зростання тощо.


Друга доповідь — “Типові складності переходу з офісної роботи на розподілені команди на прикладі реального кейсу”
Максим Бастіон, Chief coordinator talent management program at DataArt & Head of Board in Odesa IT Family

З якими складнощами стикаємось:

  • Відсутня швидкісна комунікація між один одним, яка допомагає і в ефективній роботі і в побудові неформальних відносин.
  • Для тих, хто вперше перейшов в віртуальний простір, проблема у зіткненні з величезною кількістю інструментів і нерозуміння, що обрати.
  • Змінення фокусу з результату на власне інструменти. Через це виникнення важкостей з клієнтами.

Порада для команд, які досі стикаються зі складнощами, поставити питання: що важливо для отримання запланованих командних результатів?

Приклади:

  • Взаєморозуміння та злагодженість.
  • Розуміння загальної мети та критерії успіху.
  • Розуміння того, де ми перебуваємо в даний момент.
  • Перелік поточних завдань.
  • Зрозумілі ролі та зони відповідальності.
  • Єдиний словник термінів.
  • Необхідні компетенції.
  • Зрозумілий процес взаємодії.

Чи потрібні якісь нові правила та ритуали?

Приклади:

  • Календар регулярних проєктних подій.
  • Дошка із завданнями.
  • Опис основних правил, термінів, ролей, обов’язків, цілей, інструментів тощо.

 

Панельна дискусія: Світові тенденції 2023 року, підтримання життєстійкості талантів, до чого готуватись в роботі майбутнього.

Чого чекати після перемоги, на вашу думку, в контексті формату роботи? Які будуть тренди?

Олександр Васильков: Не буде чистого офісу чи home-офісу, буде гібридний режим, де роботодавці матимуть думати не тільки про те, яку користь приносять їх співробітники, а й яку користь компанія може принести їм. І адаптуватись під їх потреби. Гібридні команди — це майбутнє і можливість обирати свій комфорт.

Чи є перспективи для Digital nomad (Цифрові кочівники) не тільки в IT?

Максим Бастіон: Ми мали справу з американським клієнтом ще у 2014 році, в яких вже тоді зовсім не було офісу. Тоді це була ініціатива однієї компанії, а зараз це ініціатива цілих держав, які роблять великі знижки на податки для працівників IT-сфери, які можуть переїхати в їхню країну, але мати контракти за їх рамками. Думаю, що це тренд і все більше перспективних країн, в тому числі і Україна, будуть до цього доєднуватись.

Олександр Васильков: Зараз не так важливо скільки людина сидить на роботі і де саме, важливо тільки те, який результат вона приносить компанії.

Наскільки буде трендом в Україні працювати віддалено з працівниками, які є резидентами інших країн?

Олександр Васильков: IT чи не єдина галузь, яка змогла втриматись протягом 2022 та підтримує економіку країни. Відкриття офісів в інших країнах і залучення працівників ще один спосіб диверсифікації бізнесу та розширення інженерного складу.

Максим Бастіон: Ми в DataArt вже давно працює з контрактниками з різних країн. Ще до початку повномасштабного вторгнення ми не лімітували таку можливість, все що законо — ми можемо це робити. Окрім того, звісно, що час від часу ми шукаємо експертів з-за кордону. Можливо, вони не мають ніякого відношення до нашої країни, але їхня експертність дасть старт великому проєкту в України, що нам тільки на краще.

Що робити, якщо порушується комунікація на людському рівні, так як люди не працюють в офісі, а на неформальні зустрічі не мають бажання підключатись?

Максим Бастіон: Якщо члени команди не готові йти на контакт, немає іншого способу вирішити проблему окрім як спілкування. Якщо вони самі не можуть, має бути хтось, наприклад тімлід, який допоможе. Треба зрозуміти, від чого це пішло і найголовніше — які це має наслідки, бо важливо розуміти, що не кожну “проблему” треба вирішувати.

Олександр Васильков: Конфлікти простіше застерігати, ніж вирішувати, коли вони виникли. Модель мотивації, яка мені подобається, має 6 стадій: здивування, ігнорування, несвідомий спротив, розчарування, опір, добровільна каторга, коли людині вже абсолютно байдуже. Якщо ви здатні помітити якусь турбулентність і вчасно і правильно відреагувати на перших стадіях, то це дозволить вам попередити конфлікт. Якщо ні, то є стадії демотивації чи конфліктів, які самостійно ви вирішити не зможете. В деяких випадках можливо розділити людей на різні проєкти, в деяких найкращим рішенням буде попрощатись з кимось, аби вся команда змогла продовжити працювати.

Микола Гущін: Команди, які працювали в доковідні часи, найчастіше рефлексують і страждають на ностальгію по офлайн-режиму роботи в той час як свіжі команди будують комунікацію вже по-новому. Для них віддалена робота — це норма бізнесу.

Що допомогло IT вистояти і продовжувати активно розвиватись?

Олександр Васильков: У нашої нації є чудова здатність консолідуватися за умов зовнішніх чинників. На прикладі нашої компанії, з перших годин наш топ-менеджмент вирішував, як ми реагуватимемо. У багатьох великих компаніях були заготівлі планів, як реагувати на ті чи інші ситуації. Консолідація в нашому випадку призвела до того, що компанія допомогла релокуватися більш ніж 1300 співробітникам у безпечні райони. Попри усі умови ми продовжили працювати і клієнти були шоковані та одночасно приємно вражені, питаючи “як ми можемо допомогти”. Звісно, пізніше наступив своєрідний “відкат” і психологічно було важко, але компанія допомагає впоратись, коли є в цьому необхідність і водночас дає свободу вирішувати самостійно, що робити і які рішення приймати.

Максим Бастіон:  IT-індустрії допомогли в першу чергу її співробітники. І, звісно, ж велику роль зіграла підтримка клієнтів та їхня лояльність.
Щодо формату роботи допомогли ковідні часи, тому що наразі колеги вже готові бути мобільними. Секрет DataArt простий — це децентралізація — лідерство на місцях.

Чи готуються офіси перейти в режим автономної роботи?

Олександр Васильков: Не готуються тільки через те, що це зроблено давно. Практично всі офіси оснащені додатковими джерелами живлення. Компанія також допомагає співробітникам вирішувати це питання через блекаути. Це повертає нас до теми адаптивності. Секрет успіху в тому, аби вміти підлаштовуватись під нові умови і реагувати на них так, аби мати змогу ефективно продовжувати свою роботу.

Чи буде Україна конкурентноздатною як для виконавців, так і для замовників?

Максим Бастіон: В довоєнний час ми однозначно такими були, зараз казати важче адже все змінюється щодня. Але що хоче клієнт? Він хоче ціну, експертизу та надійність. Ціна в нас залишилась прийнятна, експертиза нікуди не ділась та надійність ми забезпечуємо, адаптуючись під нові умови.

Олександр Васильков:  Додам лише те, що для того, аби менеджерити ризики, які бачать клієнти, необхідно розробляти плани, як реагувати на мінливі умови, тим самим показуючи, що бізнес попри все буде продовжуватись.

Як ви бачите розвиток IT в подальшому?

Олександр Васильков: Ми знов говоримо про диверсифікацію. Всі компанії вимушені навчатись працювати по-новому, не тільки як раніше, в дуже динамічному темпі: шукати нові можливість, нові способи комунікації тощо.

Максим Бастіон: IT-індустрія кожен раз в залежності від ситуацій в світі робить своєрідне перефокосування. IT-сервіси завжди потрібні, просто кожен раз по-різному.

Чи торкнулись ваших компаній скорочення, як ви це вирішували?

Олександр Васильков: Ні для кого не секрет, що по всьому світу йде мова про стагнацію економіки. Є важкості з залученням нових проєктів, а в тих, які закінчуються є важкості перевести швидко інженерів в нові. Компанія залучає людей в сейлс-команди та команди маркетингів, які залуючать нових клієнтів.

Максим Бастіон: Скорочень у нас немає і поки не плануємо, хто без проєктів були on the bench, тобто усім зберігається заробітна плата та робоче місце. Якщо говорити про ефективність цього, то, звісно, це неефективно, коли люди не працюють, але зробити його ефективним можливо за допомогою певних зусиль: внутрішні ініціативи для розвитку компанії, куди можна залучати цих людей, підвищення експертизи людей, які наразі не задіяні в проєкти, на вищий рівень тощо.

Ви можете подивитись відео-тизер з конференції за посиланням: https://youtu.be/Nzjk-OVTcBU

Висловлюємо величезну подяку нашим інфопартнерам: UKRSIBBANK, IT Ukraine Association, Kharkiv IT Cluster, Інститут сучасних професій, ХТУ “IT STEP”, Digest Pro, IT Association Vinnytsia, Чернігівський ІТ-кластер, IT Beetroot, Hillel Odesa, IT Dnipto Community, Work.ua, DOU.

 

Також дивись
Marketing conference “Marketing in the era of great changes” was held

Kateryna Solovey, CEO of Odesa IT-family, together with such speakers as Vadym Drumov, CEO and co-founder of Hillel Computer School, Petro Obukhov, City Council member, founder of Bond taxi and delivery, Oleksandr Slavskyi, entrepreneur, founder of Na Chasie space, Valeria Antoniou, head of the entrepreneur support center Diia.Business in Odesa and other concerned Odessans, took part in the conference from Odesa National Economic University.

The charity half-marathon “Road to Victory” was held

Odesa IT Family supported the event from the Odesa Regional State Administration.

Speaking Club for students is back

Speaking Club for students is back!
We’re launching free English speaking classes for students.

EPAM IT-company and the Monster Corporation Charitable Foundation have equipped a stabilization center for Ukraine’s defenders

EPAM, the largest IT company in Ukraine, regularly helps Ukrainian defenders and medics at the frontline. In September, the company allocated UAH 615 thousand to the Odesa-based charity foundation Monster Corporation to purchase medical equipment.

Subscribe to community news