Найпопулярніші абревіатури, з якими стикаються джуни на першій роботі

Андрій Сильчук, Head of R&D Center & Delivery Director at DataArt, на лекції для студентів розповів про абревіатури, з якими ви неодмінно зіштовхнетесь в роботі, але про котрі вам не будуть розповідати в університеті.
Андрій провів невеличке дослідження перед зустріччю зі студентами  та  розпитав своїх колег, які абрівіатури вводили в ступор та були їм не зрозумілими на старті кар’єри.
Ми зібрали їх в одну статтю, аби не загубити цю корисну інформацію, і ділимось з вами поясненням!

🔹RFI (Request for information) — запит на інформацію (наприклад, про вашу компанію — скільки людей, найбільш популярні проєкти, які технології вмієте робити)
🔹RFP (Request for proposal) — запит на комерційну пропозицію (вам надсилають деталі проєкту, на основі якого ви готуєте потенційному клієнту пропозицію)
🔹NDA (Non-disclosure Agreement) — угода про нерозголошення (документ, підписуючи який ви забов’язуєтесь не поширювати інформацію третім особам).
🔹MSA (Master Service Agreement) — генеральна угода про надання послуг (сторони погоджуються з більшістю умов, які регулюватимуть усі майбутні угоди, необхідна у випадках, коли у клієнта декілька проєктів, аби не заключати кожен раз важкі договори).
🔹SoW (Statement of Work) — технічний акт  (деталі про конкретний проєкт: хто за що відповідає, які ризики, які часові рамки тощо).
🔹LoU (Letter of Understanding) — лист про взаєморозуміння (необхідне, якщо в проєкт треба внести зміни: вартість, вимоги тощо — лист, який підписує клієнт, є додатком до існуючого Master Service Agreement та Statement of Work.
🔹DPA (Data Processing Agreement) — юридичний документ між організацією та клієнтом, який встановлює умови використання персональних даних. Ця угода визначає, хто має доступ до інформації, що з нею може статися та чи потрібно її видалити з їхньої системи в будь-який момент часу.
🔹PO (Purchase Order) — замовлення на послугу.
🔹GM (Gross Margin) — валова маржа (співвідношення того, що вам заплатив клієнт з тим, скільки грошей було витрачено — скільки компанія заробила на проєкті).
🔹СM (Contribution Margin) — маржинальний дохід (відрахування додаткових витрат — різниця між виторгом від реалізації та змінними витратами).

Бонус:
🔹Background Verification (Check) — перевірка репутації  (процес, який використовує особа або компанія, щоб переконатися, що особа є тим, за кого себе видає — перевірка паспортних даних, чи була судимість тощо).
🔹Kick-off  — стартова зустріч (перша зустріч з командою проєкту та з клієнтом проєкту — знайомство, обговорення загальних цілей та задач тощо).

Дякуємо Андрію за таку корисність!

Також дивись
Odesa IT Research ‘24: Як змінюється IT-ринок Одеси

Ми в Odesa IT Family провели масштабне дослідження IT-ринку Одеси — зібрано понад 1000 анкет! Результати показують цікаві тенденції, які варто обговорити.

Odesa IT Family підтримала серію олімпіад з IT

Ми раді бути частиною розвитку майбутніх ІТ-спеціалістів та підтримати одразу три олімпіади: з математики, інформатики та інформаційних технологій. Цього року ми підготували разом з партнерами 25 подарунків для найкмітливіших учасників, щоб відзначити їхні досягнення та заохотити їх до подальшого розвитку в ІТ-сфері.

ML WEEK 2025

26 січня – 1 лютого в навчально-оздоровчому таборі “Політехнік-2” (смт. Славське) відбулась  ML Week 2025. Подія об’єднала 80 студентів із провідних університетів України (ОП, ХПІ, НУЛП, КПІ ), створюючи платформу для розвитку майбутніх лідерів у сфері машинного навчання.

ITBridge: міжнародний проєкт цифрової інтеграції України та ЄС

З радістю ділимося, що Odesa IT Family разом із Kharkiv IT Cluster та IT Dnipro Community стали частиною міжнародного проєкту ITBridge! Спільно з європейськими партнерами — Transilvania IT Cluster (Румунія) та Digital Cluster of Catalonia (Іспанія) — ми працюємо над інтеграцією українських ІТ-компаній у цифровий простір Європи.

Підписка на новини від спільноти