Профорієнтаційні лекції для студентів і школярів

“Культурні відмінності в корпоративній культурі” та “AI в UX-дизайні: від початку до вдосконалення” — про це поговорили зі студентами 5 травня.

Ловіть новий конспект від нас з найцікавішим!

Лекція проводиться Odesa IT Family разом з Одеським національним університетом імені І. І. Мечникова за ініціативи Беркова Юрія Миколайовича, старшого викладача кафедри комп’ютерних систем та технологій, та за підтримки освітнього tech-простору Atom Space.

Спікери:

🔸️Ігор Локота, Middle Talent Manager at Capgemini Engineering

🔸️Владислав Єршов, UI/UX Designer at Brightech

Ігор Локота поділився інформацією про відмінності між культурами.

Якщо говорити про компанію Capgemini Engineering, в ній працює більш ніж 270 000 співробітників, які знаходяться на різних континентах, тому на роботі дуже часто стикаються з тим, що люди в проєкті з різних країн.

Процес глобалізації — це процес не новий, а той, що відбувався з часів до нашої ери, коли були великі переселення народів, пізніше люди почали займатися продажами своїх продукцій між різними країнами і вже тоді можна сказати з’явилось таке поняття як франшиза (називалось по-іншому). У вас є якась продукція, ви приїжджаєте з цієї продукцією в іншу країну і можете її реалізувати, проте стикаєтесь з зовсім іншою культурою людей.

Один з відносно нових термінів  — різноманіття. Відбулися процеси глобалізації еміграції людей між різними країнами, утворюються команди, де є дуже багато національностей. Різноманіття — це різні характеристики, які люди демонструють і приносять на своє робоче місце або в суспільство, тобто тут про те, що кожна людина це індивідуальність 

Класифікація Е. Холла

Він поділяє на час, простір і контекст.

За часом — монохромні країни (люди, які велику увагу приділяють часу, час — це гроші, зазвичай однозадачні) і поліхронні країни (гнучкий час, не дуже слідують адженді, більше фокус йде на стосунки людей в компанії)

За контекст — низький (люди  більш індивідуалістичні,  людина — це

окрема особистість, звертають велику увагу на деталі) та високий (перевага віддається стосункам людей в команді, мають більш абстрактне мислення).

За відстанню — інтимна, персональна, соціальна і публічна. Наприклад, сидаючі за стіл переговорів з американцями вам треба мати велику дистанцію між вами для їхнього комфорту. 

 

Класифікація Річарда Д. Льюіса 

Лінійноактивні культури — ті, які люблять чітке планування, в них є відсутні мультизадачності, не розпилюються між задачами. 

Мультиактивні — фокусуються на відносинах, на спілкуваннях, порівняно з лінійно менш відповідальні.

Реактивні — спрямовані на культуру власної країни і на традиції. Представники — Китай і Японія. Важливо знати етикет цих країн і дотримуватись його.

Україна знаходиться між мультиактивними і лінійноактивними країнами. 

Модель Хофстеде 

Поділяє країни на:

колективізм/індивідуалізм

дистанція між керівництвом і підлеглими: маленька/велика

максулині (важливі питання конкуренції) / фемінітивні (важливі питання балансу між роботою і особистим життям) 

невизначеність: гнучкі / негнучкі до змін

довготривала орієнтація: гнучкі /монументалістичні

чи вміють люди радіти життю і правильно відпочивати.

Сайт, де можна порівняти різні країни: https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool

Культурний інтелект — здатність людини чи організації ефективно працювати в різних культурах.

Складники культурного інтелекту: 

Drive — зацікавленість і мотивація щодо успішної співпраці з іншими людьми. 

Knowledge — ви розумієте відмінність усіх типів культур і можете відрізняти.

Strategy — розробляєте якусь стратегію як буде комунікувати з цією людиною, як себе поводити.

Action — адаптування поведінки від ситуації.

Владислав Єршов розповів про “AI в UX-дизайні”.

Інтерфейс — це спосіб, за допомогою якого користувач може взаємодіяти з комп’ютерною системою, програмою або пристроєм. Інтерфейс може бути графічним, текстовим або звуковим. 

Інтерфейс є важливою складовою дизайну продукту, оскільки він визначає, наскільки просто і зрозуміло користувачі можуть взаємодіяти з продуктом. Якщо інтерфейс є зручним та легким у використанні, то користувачі будуть задоволені продуктом та його функціоналом.

Типи інтерфейсів: 

  • Графічні (дуже часто зустрічаються в комп’ютерних іграх)
  • Інтерфейси з голосовим керуванням (Siri тощо)
  • Інтерфейси на основі жестів (віртуальна реальність)

Інтерфейс допомагає отримати доступ до складних речей, не знаючи їх внутрішньої будови. Проте коли вхідні дані не відповідають вихідним — треба “відкрити коробку” і розібратись, що не так всередині.

Що таке UI/UX

UI (інтерфейс користувача) та UX (взаємодія з користувачем) — це дві різні складові дизайну, програмного забезпечення і технологічних продуктів в цілому.

Дизайнери мають враховувати що продуктом, сервісом або технологією будуть користуватися абсолютно різні люди з різним рівнем обізнаності в цій технології та різними цілями і очікуваннями.

Тому інтерфейс проєктується і розробляється максимально простим і доступним для всіх рівнів користувачів.

Людино-центричний дизайн

Це процес, де будь-який продукт (наприклад, інтерфейс веб-сайту) розробляється з точки зору, як його буде розуміти та використовувати користувач. Це глибоке розуміння, хто саме буде з цим взаємодіяти — система адаптована для підтримки переконань, ставлень юзеру. 

Взаємодія Людина-Комп’ютер базується на повному розумінні психологічних та когнітивних здібностей користувачів.

Великий потенціал щодо покращення нашого повсякденного життя має штучний інтелект. Ми маємо пробувати скорегувати прогрес ШІ на користь користувачів.

Включення штучного інтелекту до UX-дизайну дозволяє дизайнерам та розробникам відкрити нові горизонти для створення привабливого та інноваційного користувацького досвіду.

Переваги: 

Персоналізація: завдяки ШI, дизайнери та розробники можуть створювати індивідуальні користувацькі досвіди, аналізуючи дані про поведінку та вподобання користувачів. Це може включати персоналізовані рекомендації товарів, змісту та інтерфейсів користувача, що дозволяє підвищити рівень залученості та задоволеності користувачів, а також покращити показники конверсії та утримання.

Ефективність: використання чат-ботів та віртуальних помічників на основі штучного інтелекту є важливим способом впливу на дизайн UI/UX. Компанії вже використовують ці інструменти для надання послуг клієнтам, але їхнє застосування, ймовірно, буде ще більш поширеним у майбутньому.

Технологія штучного інтелекту не замінить дизайнерів, а навпаки допоможе автоматизувати повторювані завдання, щоб змусити більше зосередитися на стратегічних рішеннях щодо дизайну. Це допоможе створити кращий і персоналізований досвід.

Активні учасники лекції вчергове отримали призи. Цього разу — брендовані кепки від Odesa IT Family.

Переглянути лекції можна на нашому каналі: https://www.youtube.com/watch?v=GfpJrK2i1gg&t=1668s 

 

Також дивись
Odesa IT Family закупила і передала медикаменти військовим

Odesa IT Family закупила і передала медикаменти військовим на 15 тис грн.

Рецензія на освітню програму університету

Андрій Сильчук, який з недавніх пір обіймає посаду віце-президента з питань освіти в Odesa IT Family, а також є Head of R&D Center & Delivery Director в компаній DataArt, отримав запит від кафедри “Технічної кібернетики й інформаційних технологій ім. професора Р.В. Меркта” ОНМУ з приводу надання рецензії на дві освітні програми, які підготував університет.

Фінал Хакатону Fresh Air 2024

19 квітня в нас відбулась дуже важлива подія — фінал хакатону Fresh Air, який ми організували разом з Інститутом штучного інтелекту та робототехніки Одеської політехніки за підтримки генерального партнера Akkerman Solutions!

“Штучний Інтелект у бізнесі на прикладі LLM (Large Language Model)”

“Штучний Інтелект у бізнесі на прикладі LLM (Large Language Model)” — нові теми, які усвоювали студенти в рамках проєкту IT Starts. А занурював їх у світ LLM Anton Liutov, Senior ML Engineer в DataArt, який має більше 6 років досвіду в Data Science та більше 5 проєктів з LLM.

Підписка на новини від спільноти